Παρασκευή 23 Απριλίου 2010
Πέμπτη 22 Απριλίου 2010
Διαβούλευση για την ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων
Φίλες και Φίλοι,
Με την πεποίθηση ότι η συμμετοχή των πολιτών είναι απαραίτητη
για μια δημοκρατική, σύγχρονη και κοντά στον πολίτη διακυβέρνηση,
ζητάμε τη συμβολή σας στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων», ώστε ν’ αξιοποιηθεί με όρους διαφάνειας η δική σας γνώμη, οι δικές σας προτάσεις και η εποικοδομητική δυναμική του συνόλου της κοινωνίας, που ολοκληρώνει και ενισχύει την αποτελεσματικότητα της δημόσιας πολιτικής.
Η Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων αποτελεί για την Κυβέρνηση ένα μεγάλο στοίχημα που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της φωνής και της παρουσίας των αγροτών στις εξελίξεις, ώστε να παρεμβαίνουν καταλυτικά στη λειτουργία της αγοράς αλλά και σε κάθε ζήτημα που τους αφορά. Για εμάς, οι αγρότες και η οργανωμένη δράση τους, αποτελούν ιστορική πολιτική αναφορά, καθώς διαχρονικά αποδεικνύονται μια σπουδαία κοινωνική και οικονομική δύναμη, ικανή να εξασφαλίσει την αγροτική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη η χώρα μας.
Θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου, αποστέλλοντάς σας το κείμενο διαβούλευσης, όπως η Υπουργός ΑΑΤ κ. Κατερίνα Μπατζελή το έδωσε στη δημοσιότητα, να σας καλέσω να συμμετάσχετε και να συμβάλλετε στο δημόσιο διάλογο, ο οποίος πραγματοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.opengov.gr και θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2010.
Με εκτίμηση,
Μιχάλης Καρχιμάκης
Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
Φίλες και φίλοι,
Στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης για ανάπτυξη, ίσες ευκαιρίες, αποτελεσματική διαχείριση, διαφάνεια και κοινωνική δικαιοσύνη θέτουμε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση θέματα προς συζήτηση σχετικά με την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων της Ελλάδας» (Συμπλήρωση και Τροποποίηση διατάξεων του Ν. 2810/2000)
Με την δημόσια διαβούλευση θέτουμε στο επίκεντρο το αγροτικό συνεταιριστικό κίνημα της χώρας, ο ρόλος του οποίου στην οικονομική και κοινωνική ζωή της περιφέρειας και κατ’ επέκταση του συνόλου της Ελλάδας είναι αναμφισβήτητος. Απαιτείται λοιπόν να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, προσπάθεια στην οποία σας καλούμε να συμμετάσχετε καταθέτοντας τις προτάσεις σας, ώστε να συνεισφέρετε στη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 3 Μαΐου και ώρα 18:00.
Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας,
Κατερίνα Μπατζελή
Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
«Ανασυγκρότηση των Αγροτικών
Συνεταιριστικών Οργανώσεων της Ελλάδας»
(Συμπλήρωση και Τροποποίηση διατάξεων του Ν.2810/2000)
Α. Η αντιμετώπιση της παγκόσμιας διατροφικής πρόκλησης και της αυξανόμενης αστάθειας των διεθνών αγορών επιβάλει τον κατάλληλο προσανατολισμό της ευρωπαϊκής γεωργίας προς την αγορά, την ανάγκη για αποτελεσματικό δίχτυ ασφαλείας και μετριασμό των επιπτώσεων της αυξανόμενης αστάθειας των παγκόσμιων αγορών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων.
Ο αυξανόμενος διεθνής ανταγωνισμός, ο οποίος προήλθε από τις συμφωνίες των χωρών – μελών του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου για λιγότερο προστατευμένες αγορές, αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι προτεινόμενες προτεραιότητες στρατηγικής για τη διαμόρφωση της ΚΑΠ μετά το 2013, με σκοπό μεταξύ άλλων και της αντιμετώπισης των εξελίξεων αυτών, συνοψίζονται στην ανάπτυξη μιας οικονομίας, που βασίζεται στις γνώσεις, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, που χρησιμοποιεί αποτελεσματικότερα τους πόρους και είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, που είναι ανταγωνιστική και επιτυγχάνει υψηλό επίπεδο απασχόλησης με θετικές επιπτώσεις στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή.
Η πρόκληση μιας πιο φιλικής προς το περιβάλλον αγροτικής οικονομίας δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να ληφθεί υπόψη η αγροτική δραστηριότητα, που περιλαμβάνει τη διαχείριση του 80% του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και μεγάλου μέρους των υδάτινων πόρων, κατέχει πρωταρχικό ρόλο στον τομέα της βιώσιμης χρήσης του συνόλου των πόρων, στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, στη βιοποικιλότητα και καλείται να διαδραματίσει αυξανόμενο ρόλο στην καταπολέμηση κατά της κλιματικής αλλαγής.
Η αγροτική παραγωγή και η μεταποίηση της σε προϊόντα διατροφής συμβάλλουν ουσιαστικά στη βιομηχανική και περιφερειακή ανάπτυξη, στην απασχόληση καθώς και στη διατήρηση του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητας στην ύπαιθρο.
Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, που σε όλη την Ευρώπη υπερβαίνουν τους 30.000, αποτελούν κυρίαρχο μοχλό σταθεροποίησης των αγροτικών περιοχών και περαιτέρω ανάπτυξής τους. Είναι προφανές λοιπόν ότι οι συνεταιρισμοί σε αυτό το ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον πρέπει να ανταποκριθούν στις προκλήσεις μέσω της εξυγίανσης και ανάπτυξής τους αποτελώντας ουσιαστικά αναπτυξιακά εργαλεία άσκησης αγροτικής πολιτικής.
Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας, η ορθολογικότερη οργάνωση της αγοράς, η σωστή λειτουργία και εποπτεία της αγοράς, ο έλεγχος του κόστους εισροών και εφοδίων για την πρωτογενή παραγωγή, η διασφάλιση της δημόσιας υγείας αλλά και η ανασυγκρότηση των παραγωγικών τομέων με διακλαδική μορφή, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από την ανασυγκρότηση των συνεταιριστικών οργανώσεων.
Με τη σημερινή δομή και λειτουργία τους οι αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ολιγοπωλιακές και μονοπωλιακές πρακτικές που εφαρμόζονται στην ελληνική αλλά και διεθνή αγορά. Δεν επιτυγχάνεται συγκέντρωση προσφοράς, δεν υπάρχει οργανωτική αντίληψη και πρακτική για τη συμμετοχή στην εμπορική αλυσίδα, ενώ είναι σχεδόν ανύπαρκτη η συμβολαιακή γεωργία, η οποία θα διασφαλίζει την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης και θα διαμορφώνει καταναλωτικά διατροφικά προϊόντα.
Β. Με βάση τις παραπάνω παραδοχές και διαπιστώσεις, οι στόχοι της ανασυγκρότησης των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων θα μπορούσαν να είναι οι εξής :
Η εξασφάλιση ουσιαστικής και εθελοντικής συσπείρωσης των παραγωγών στους συνεταιρισμούς,
Η εξασφάλιση ισοτιμίας στην αντιμετώπιση των παραγωγών-μελών του συνεταιρισμού,
Η τήρηση από τους παραγωγούς–μέλη των δεσμεύσεων που θα αποφασίζονται συλλογικά από τις συνελεύσεις,
Η επιβράβευση της προσφοράς των μελών στην επίτευξη των στόχων του συνεταιρισμού,
Η διασφάλιση επιχειρηματικής ευελιξίας των συνεταιριστικών οργανώσεων,
Η επίτευξη της μέγιστης δυνατής συσπείρωσης των συνεταιριστικών οργανώσεων σε εθνικό ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με βάση και τις αρχές του ευρωπαϊκού συνεταιρισμού.
Η αντιμετώπιση ολιγοπωλιακών και μονοπωλιακών καταστάσεων καθώς και των αθέμιτων πρακτικών στην διατροφική αλυσίδα και στη ζήτηση των αγροτικών εφοδίων στη χώρα μέσω της συσπείρωσης και της ισχυροποίησης της διαπραγματευτικής δύναμης των συνεταιριστικών οργανώσεων.
Η διευκόλυνση της ανασυγκρότησης στην προαναφερθείσα κατεύθυνση, με την κατάλληλη συμπλήρωση και όπου απαιτηθεί προσαρμογή του θεσμικού νόμου 2810/2000 με την παροχή κινήτρων .
Η διασφάλιση της προώθησης της ευρωπαϊκής συνεταιριστικής συνεργασίας μέσω του νέου εθνικού πλαισίου περί συνεταιρισμών.
Γ. Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερομένα, τα οποία, πρέπει να επιτευχθούν από τις συνεταιριστικές οργανώσεις για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, την επιβίωσή τους, την ορθολογική λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξή τους, ανακύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης και όπου απαιτηθεί τροποποίησης του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου του Ν. 2810/2000 προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι.
Θα πρέπει ως εκ τούτων, να διατυπωθούν, ορισμένα βασικά ερωτήματα, η απάντηση των οποίων θα προσανατολίσει και το νέο πλαίσιο.
Πιο συγκεκριμένα:
1.Η ισχύουσα δομή και διάρθρωση των συνεταιριστικών οργανώσεων ανταποκρίνεται στις σημερινές προκλήσεις και απαιτήσεις της αγοράς;
2.Η συνέχιση ίδρυσης πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών που συνήθως υπολειτουργούν αποκομμένοι από κάθε μεταποιητική και εμπορική δραστηριότητα, συνάδει με τους προαναφερομένους στόχους;
3.Είναι αναγκαία η ενοποίηση των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών με εθελοντική συσπείρωση του μέγιστου δυνατού αριθμού των παραγωγών στον ενοποιημένο συνεταιρισμό ευρύτερης περιφέρειας;
4.Εξυπηρετεί τους προαναφερόμενους στόχους η υφιστάμενη δυνατότητα άσκησης παράλληλων δραστηριοτήτων Ε.Α.Σ. και πρωτοβάθμιου συνεταιρισμού που πρακτικά έχει αποβεί αναποτελεσματική (για την πλειονότητα των οργανώσεων) εφόσον δημιουργεί ανταγωνιστικές τάσεις μεταξύ των οργανώσεων και αποτελεί τροχοπέδη για την ενοποίηση και τη δημιουργία μεγάλων και υγιών πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών;
5.Πόσο λειτουργική έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα η διάκριση μεταξύ πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας (κεντρικής) οργάνωσης με τους υφιστάμενους περιορισμούς όσον αφορά στα μέλη και στις δραστηριότητες της καθεμιάς; Αν κρίνεται μη λειτουργική ποια είναι τα βήματα και ποιες οι προϋποθέσεις μετεξέλιξης του σχήματος;
6.Οι κοινοπραξίες πρέπει να συνεχίσουν, όπως και οι Ε.Α.Σ., να είναι δευτεροβάθμιες οργανώσεις και οι κεντρικές ενώσεις τριτοβάθμιες; Είναι σκόπιμο να συμμετέχουν στις Συνεταιριστικές Οργανώσεις συνεταιριστικές επιχειρήσεις και άλλα νομικά πρόσωπα - τα οποία προφανώς δεν θα ασκούν ανταγωνιστική δραστηριότητα, με εκείνη του συνεταιρισμού- αυξάνοντας στην ουσία την κεφαλαιακή βάση του νέου συνεταιρισμού;
7.Πρέπει η συνεργασία των μελών με τη συνεταιριστική οργάνωση- επιχείρηση να είναι δεσμευτική για το μέλος όσον αφορά τη χρησιμοποίηση των υπηρεσιών της ή την ανάληψη κάποιας δραστηριότητας σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων;
8.Οι υποχρεώσεις των μελών των συνεταιριστικών οργανώσεων μπορεί να είναι μόνο οικονομικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα ή πρέπει να επεκτείνεται και σε θέματα διαχείρισης των φυσικών πόρων και των ανανεώσιμων πηγών; Η μη τήρηση των δεσμεύσεων των μελών όπως και η μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεων των μελών προς την οργάνωση δεν πρέπει να αποτελεί λόγο διαγραφής και επιδίωξης αποζημίωσης για την προκαλούμενη βλάβη;
9.Βάσει και των προτύπων του Κανονισμού 1453/03 του Ευρωπαϊκού Συνεταιρισμού, είναι επιθυμητή και λειτουργική η σύγκλιση Τμηματικών Συνελεύσεων στις νέες συνεταιριστικές οργανώσεις, ώστε να είναι πιο αποτελεσματική και ουσιαστική η διαδικασία αποφάσεων τους στα επιμέρους θέματα;
10.Είναι σκόπιμο η τριτοβάθμια οργάνωση να εγκαταλείψει την επαγγελματική εκπροσώπηση των αγροτών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και να επικεντρωθεί στην επιχειρηματική εκπροσώπηση και λειτουργία των συνεταιρισμών, ενώ θα αποκομματικοποιείται η λειτουργία τους και ο τρόπος εκλογής των εκπροσώπων τους σε όλες τις βαθμίδες;
11.Πρέπει να υπάρχει εκλεγμένη από τη Γενική Συνέλευση των οργανώσεων εποπτική επιτροπή για να ελέγχει τις αποφάσεις και την οικονομική διαχείριση της διοίκησης;
12.Ο καθορισμός της συνεταιριστικής μερίδας, μέσω του καταστατικού λειτουργίας, πρέπει να δίνει και επαρκή κίνητρα για την ενεργό οικονομική και διοικητική συμμετοχή των συνεταίρων στον συνεταιρισμό;
Με βάση τα παραπάνω αναμένουμε τα σχόλια, εισηγήσεις και προτάσεις των ενδιαφερομένων, ενώ παράλληλα θα αρχίσει η διαβούλευση με τους εκπροσώπους των συνεταιριστικών οργανώσεων των αγροτών και θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της κατάρτισης του σχεδίου νόμου, ώστε αυτό να ολοκληρωθεί και να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή σε σύντομο χρονικό διάστημα και με τις κατάλληλες μεταβατικές διατάξεις που θα συμπεριλάβει, θα διαμορφωθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανασυγκρότηση των συνεταιριστικών οργανώσεων της χώρας.
kaxrimakis.gr
Με την πεποίθηση ότι η συμμετοχή των πολιτών είναι απαραίτητη
για μια δημοκρατική, σύγχρονη και κοντά στον πολίτη διακυβέρνηση,
ζητάμε τη συμβολή σας στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων», ώστε ν’ αξιοποιηθεί με όρους διαφάνειας η δική σας γνώμη, οι δικές σας προτάσεις και η εποικοδομητική δυναμική του συνόλου της κοινωνίας, που ολοκληρώνει και ενισχύει την αποτελεσματικότητα της δημόσιας πολιτικής.
Η Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων αποτελεί για την Κυβέρνηση ένα μεγάλο στοίχημα που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της φωνής και της παρουσίας των αγροτών στις εξελίξεις, ώστε να παρεμβαίνουν καταλυτικά στη λειτουργία της αγοράς αλλά και σε κάθε ζήτημα που τους αφορά. Για εμάς, οι αγρότες και η οργανωμένη δράση τους, αποτελούν ιστορική πολιτική αναφορά, καθώς διαχρονικά αποδεικνύονται μια σπουδαία κοινωνική και οικονομική δύναμη, ικανή να εξασφαλίσει την αγροτική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη η χώρα μας.
Θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου, αποστέλλοντάς σας το κείμενο διαβούλευσης, όπως η Υπουργός ΑΑΤ κ. Κατερίνα Μπατζελή το έδωσε στη δημοσιότητα, να σας καλέσω να συμμετάσχετε και να συμβάλλετε στο δημόσιο διάλογο, ο οποίος πραγματοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.opengov.gr και θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2010.
Με εκτίμηση,
Μιχάλης Καρχιμάκης
Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
Φίλες και φίλοι,
Στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης για ανάπτυξη, ίσες ευκαιρίες, αποτελεσματική διαχείριση, διαφάνεια και κοινωνική δικαιοσύνη θέτουμε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση θέματα προς συζήτηση σχετικά με την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων της Ελλάδας» (Συμπλήρωση και Τροποποίηση διατάξεων του Ν. 2810/2000)
Με την δημόσια διαβούλευση θέτουμε στο επίκεντρο το αγροτικό συνεταιριστικό κίνημα της χώρας, ο ρόλος του οποίου στην οικονομική και κοινωνική ζωή της περιφέρειας και κατ’ επέκταση του συνόλου της Ελλάδας είναι αναμφισβήτητος. Απαιτείται λοιπόν να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, προσπάθεια στην οποία σας καλούμε να συμμετάσχετε καταθέτοντας τις προτάσεις σας, ώστε να συνεισφέρετε στη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 3 Μαΐου και ώρα 18:00.
Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας,
Κατερίνα Μπατζελή
Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
«Ανασυγκρότηση των Αγροτικών
Συνεταιριστικών Οργανώσεων της Ελλάδας»
(Συμπλήρωση και Τροποποίηση διατάξεων του Ν.2810/2000)
Α. Η αντιμετώπιση της παγκόσμιας διατροφικής πρόκλησης και της αυξανόμενης αστάθειας των διεθνών αγορών επιβάλει τον κατάλληλο προσανατολισμό της ευρωπαϊκής γεωργίας προς την αγορά, την ανάγκη για αποτελεσματικό δίχτυ ασφαλείας και μετριασμό των επιπτώσεων της αυξανόμενης αστάθειας των παγκόσμιων αγορών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων.
Ο αυξανόμενος διεθνής ανταγωνισμός, ο οποίος προήλθε από τις συμφωνίες των χωρών – μελών του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου για λιγότερο προστατευμένες αγορές, αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι προτεινόμενες προτεραιότητες στρατηγικής για τη διαμόρφωση της ΚΑΠ μετά το 2013, με σκοπό μεταξύ άλλων και της αντιμετώπισης των εξελίξεων αυτών, συνοψίζονται στην ανάπτυξη μιας οικονομίας, που βασίζεται στις γνώσεις, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, που χρησιμοποιεί αποτελεσματικότερα τους πόρους και είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, που είναι ανταγωνιστική και επιτυγχάνει υψηλό επίπεδο απασχόλησης με θετικές επιπτώσεις στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή.
Η πρόκληση μιας πιο φιλικής προς το περιβάλλον αγροτικής οικονομίας δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να ληφθεί υπόψη η αγροτική δραστηριότητα, που περιλαμβάνει τη διαχείριση του 80% του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και μεγάλου μέρους των υδάτινων πόρων, κατέχει πρωταρχικό ρόλο στον τομέα της βιώσιμης χρήσης του συνόλου των πόρων, στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, στη βιοποικιλότητα και καλείται να διαδραματίσει αυξανόμενο ρόλο στην καταπολέμηση κατά της κλιματικής αλλαγής.
Η αγροτική παραγωγή και η μεταποίηση της σε προϊόντα διατροφής συμβάλλουν ουσιαστικά στη βιομηχανική και περιφερειακή ανάπτυξη, στην απασχόληση καθώς και στη διατήρηση του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητας στην ύπαιθρο.
Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, που σε όλη την Ευρώπη υπερβαίνουν τους 30.000, αποτελούν κυρίαρχο μοχλό σταθεροποίησης των αγροτικών περιοχών και περαιτέρω ανάπτυξής τους. Είναι προφανές λοιπόν ότι οι συνεταιρισμοί σε αυτό το ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον πρέπει να ανταποκριθούν στις προκλήσεις μέσω της εξυγίανσης και ανάπτυξής τους αποτελώντας ουσιαστικά αναπτυξιακά εργαλεία άσκησης αγροτικής πολιτικής.
Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας, η ορθολογικότερη οργάνωση της αγοράς, η σωστή λειτουργία και εποπτεία της αγοράς, ο έλεγχος του κόστους εισροών και εφοδίων για την πρωτογενή παραγωγή, η διασφάλιση της δημόσιας υγείας αλλά και η ανασυγκρότηση των παραγωγικών τομέων με διακλαδική μορφή, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από την ανασυγκρότηση των συνεταιριστικών οργανώσεων.
Με τη σημερινή δομή και λειτουργία τους οι αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ολιγοπωλιακές και μονοπωλιακές πρακτικές που εφαρμόζονται στην ελληνική αλλά και διεθνή αγορά. Δεν επιτυγχάνεται συγκέντρωση προσφοράς, δεν υπάρχει οργανωτική αντίληψη και πρακτική για τη συμμετοχή στην εμπορική αλυσίδα, ενώ είναι σχεδόν ανύπαρκτη η συμβολαιακή γεωργία, η οποία θα διασφαλίζει την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης και θα διαμορφώνει καταναλωτικά διατροφικά προϊόντα.
Β. Με βάση τις παραπάνω παραδοχές και διαπιστώσεις, οι στόχοι της ανασυγκρότησης των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων θα μπορούσαν να είναι οι εξής :
Η εξασφάλιση ουσιαστικής και εθελοντικής συσπείρωσης των παραγωγών στους συνεταιρισμούς,
Η εξασφάλιση ισοτιμίας στην αντιμετώπιση των παραγωγών-μελών του συνεταιρισμού,
Η τήρηση από τους παραγωγούς–μέλη των δεσμεύσεων που θα αποφασίζονται συλλογικά από τις συνελεύσεις,
Η επιβράβευση της προσφοράς των μελών στην επίτευξη των στόχων του συνεταιρισμού,
Η διασφάλιση επιχειρηματικής ευελιξίας των συνεταιριστικών οργανώσεων,
Η επίτευξη της μέγιστης δυνατής συσπείρωσης των συνεταιριστικών οργανώσεων σε εθνικό ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με βάση και τις αρχές του ευρωπαϊκού συνεταιρισμού.
Η αντιμετώπιση ολιγοπωλιακών και μονοπωλιακών καταστάσεων καθώς και των αθέμιτων πρακτικών στην διατροφική αλυσίδα και στη ζήτηση των αγροτικών εφοδίων στη χώρα μέσω της συσπείρωσης και της ισχυροποίησης της διαπραγματευτικής δύναμης των συνεταιριστικών οργανώσεων.
Η διευκόλυνση της ανασυγκρότησης στην προαναφερθείσα κατεύθυνση, με την κατάλληλη συμπλήρωση και όπου απαιτηθεί προσαρμογή του θεσμικού νόμου 2810/2000 με την παροχή κινήτρων .
Η διασφάλιση της προώθησης της ευρωπαϊκής συνεταιριστικής συνεργασίας μέσω του νέου εθνικού πλαισίου περί συνεταιρισμών.
Γ. Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερομένα, τα οποία, πρέπει να επιτευχθούν από τις συνεταιριστικές οργανώσεις για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, την επιβίωσή τους, την ορθολογική λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξή τους, ανακύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης και όπου απαιτηθεί τροποποίησης του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου του Ν. 2810/2000 προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι.
Θα πρέπει ως εκ τούτων, να διατυπωθούν, ορισμένα βασικά ερωτήματα, η απάντηση των οποίων θα προσανατολίσει και το νέο πλαίσιο.
Πιο συγκεκριμένα:
1.Η ισχύουσα δομή και διάρθρωση των συνεταιριστικών οργανώσεων ανταποκρίνεται στις σημερινές προκλήσεις και απαιτήσεις της αγοράς;
2.Η συνέχιση ίδρυσης πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών που συνήθως υπολειτουργούν αποκομμένοι από κάθε μεταποιητική και εμπορική δραστηριότητα, συνάδει με τους προαναφερομένους στόχους;
3.Είναι αναγκαία η ενοποίηση των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών με εθελοντική συσπείρωση του μέγιστου δυνατού αριθμού των παραγωγών στον ενοποιημένο συνεταιρισμό ευρύτερης περιφέρειας;
4.Εξυπηρετεί τους προαναφερόμενους στόχους η υφιστάμενη δυνατότητα άσκησης παράλληλων δραστηριοτήτων Ε.Α.Σ. και πρωτοβάθμιου συνεταιρισμού που πρακτικά έχει αποβεί αναποτελεσματική (για την πλειονότητα των οργανώσεων) εφόσον δημιουργεί ανταγωνιστικές τάσεις μεταξύ των οργανώσεων και αποτελεί τροχοπέδη για την ενοποίηση και τη δημιουργία μεγάλων και υγιών πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών;
5.Πόσο λειτουργική έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα η διάκριση μεταξύ πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας (κεντρικής) οργάνωσης με τους υφιστάμενους περιορισμούς όσον αφορά στα μέλη και στις δραστηριότητες της καθεμιάς; Αν κρίνεται μη λειτουργική ποια είναι τα βήματα και ποιες οι προϋποθέσεις μετεξέλιξης του σχήματος;
6.Οι κοινοπραξίες πρέπει να συνεχίσουν, όπως και οι Ε.Α.Σ., να είναι δευτεροβάθμιες οργανώσεις και οι κεντρικές ενώσεις τριτοβάθμιες; Είναι σκόπιμο να συμμετέχουν στις Συνεταιριστικές Οργανώσεις συνεταιριστικές επιχειρήσεις και άλλα νομικά πρόσωπα - τα οποία προφανώς δεν θα ασκούν ανταγωνιστική δραστηριότητα, με εκείνη του συνεταιρισμού- αυξάνοντας στην ουσία την κεφαλαιακή βάση του νέου συνεταιρισμού;
7.Πρέπει η συνεργασία των μελών με τη συνεταιριστική οργάνωση- επιχείρηση να είναι δεσμευτική για το μέλος όσον αφορά τη χρησιμοποίηση των υπηρεσιών της ή την ανάληψη κάποιας δραστηριότητας σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων;
8.Οι υποχρεώσεις των μελών των συνεταιριστικών οργανώσεων μπορεί να είναι μόνο οικονομικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα ή πρέπει να επεκτείνεται και σε θέματα διαχείρισης των φυσικών πόρων και των ανανεώσιμων πηγών; Η μη τήρηση των δεσμεύσεων των μελών όπως και η μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεων των μελών προς την οργάνωση δεν πρέπει να αποτελεί λόγο διαγραφής και επιδίωξης αποζημίωσης για την προκαλούμενη βλάβη;
9.Βάσει και των προτύπων του Κανονισμού 1453/03 του Ευρωπαϊκού Συνεταιρισμού, είναι επιθυμητή και λειτουργική η σύγκλιση Τμηματικών Συνελεύσεων στις νέες συνεταιριστικές οργανώσεις, ώστε να είναι πιο αποτελεσματική και ουσιαστική η διαδικασία αποφάσεων τους στα επιμέρους θέματα;
10.Είναι σκόπιμο η τριτοβάθμια οργάνωση να εγκαταλείψει την επαγγελματική εκπροσώπηση των αγροτών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και να επικεντρωθεί στην επιχειρηματική εκπροσώπηση και λειτουργία των συνεταιρισμών, ενώ θα αποκομματικοποιείται η λειτουργία τους και ο τρόπος εκλογής των εκπροσώπων τους σε όλες τις βαθμίδες;
11.Πρέπει να υπάρχει εκλεγμένη από τη Γενική Συνέλευση των οργανώσεων εποπτική επιτροπή για να ελέγχει τις αποφάσεις και την οικονομική διαχείριση της διοίκησης;
12.Ο καθορισμός της συνεταιριστικής μερίδας, μέσω του καταστατικού λειτουργίας, πρέπει να δίνει και επαρκή κίνητρα για την ενεργό οικονομική και διοικητική συμμετοχή των συνεταίρων στον συνεταιρισμό;
Με βάση τα παραπάνω αναμένουμε τα σχόλια, εισηγήσεις και προτάσεις των ενδιαφερομένων, ενώ παράλληλα θα αρχίσει η διαβούλευση με τους εκπροσώπους των συνεταιριστικών οργανώσεων των αγροτών και θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της κατάρτισης του σχεδίου νόμου, ώστε αυτό να ολοκληρωθεί και να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή σε σύντομο χρονικό διάστημα και με τις κατάλληλες μεταβατικές διατάξεις που θα συμπεριλάβει, θα διαμορφωθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανασυγκρότηση των συνεταιριστικών οργανώσεων της χώρας.
kaxrimakis.gr
Νέα κάρτα του πολίτη με προσωπικά στοιχεία
Στη τελική ευθεία βρίσκεται ηη δημιουργία μιας κάρτας η οποία θα περιλαμβάνονται όλα τα δεδομένα που αφορούν κάθε πολίτη δρομολογεί η κυβέρνηση. Στην κάρτα θα διασυνδέονται ηλεκτρονικά όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου ενώ θα ενσωματωθούν ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, καθώς και δεδομένα που έχουν σχέση με την υγεία του πολίτη.
Το θέμα τέθηκε στη συνάντηση του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου με τους υπουργούς Προστασίας του και Εσωτερικών, ενώ ο Γιάννης Ραγκούσης προδιέγραψε ότι το εγχείρημα και οι σχετικοί κανονισμοί θα προωθηθούν τους επόμενους δύο μήνες.
Η κάρτα θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, αφού θα εκδίδεται από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων της ΕΛ.ΑΣ., από όπου θα γίνει -μελλοντικά- και η έκδοση των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων.
Σε δηλώσεις της στον Τύπο η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου δήλωσε ότι στην κάρτα θα πρέπει να περιλαμβάνονται και στοιχεία για την υγεία του ενδιαφερόμενου, όπως για παράδειγμα η ομάδα αίματος, τυχόν αλλεργίες κλπ., ενώ η χρήση της μπορεί να αμβλύνει την γραφειοκρατία και να συμβάλει στην γρήγορη εξυπηρέτηση του Πολίτη στα Δημόσια Νοσοκομεία.
hbnews
Το θέμα τέθηκε στη συνάντηση του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου με τους υπουργούς Προστασίας του και Εσωτερικών, ενώ ο Γιάννης Ραγκούσης προδιέγραψε ότι το εγχείρημα και οι σχετικοί κανονισμοί θα προωθηθούν τους επόμενους δύο μήνες.
Η κάρτα θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, αφού θα εκδίδεται από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων της ΕΛ.ΑΣ., από όπου θα γίνει -μελλοντικά- και η έκδοση των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων.
Σε δηλώσεις της στον Τύπο η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου δήλωσε ότι στην κάρτα θα πρέπει να περιλαμβάνονται και στοιχεία για την υγεία του ενδιαφερόμενου, όπως για παράδειγμα η ομάδα αίματος, τυχόν αλλεργίες κλπ., ενώ η χρήση της μπορεί να αμβλύνει την γραφειοκρατία και να συμβάλει στην γρήγορη εξυπηρέτηση του Πολίτη στα Δημόσια Νοσοκομεία.
hbnews
Η απόφαση του Αρείου Πάγου για τράπεζες και πιστωτικές κάρτες
Μία απόφαση του Αρείου Πάγου, αλλάζει τα δεδομένα στις σχέσεις μεταξύ καταναλωτών και τραπεζών. Η απόφαση έχει στην ουσία δύο σκέλη. Στο πρώτο σκέλος, ευνοούνται οι τράπεζες, αφού θα μπορούν νόμιμα να διαμορφώνουν ελεύθερα τα επιτόκια των καρτών, αυξάνοντας μέχρι και 200% τη μεταβολή του επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου, εκδόθηκε ύστερα από την αγωγή που είχε καταθέσει η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ κατά της Εθνικής Τράπεζας.
Το ανώτατο δικαστήριο, σύμφωνα με την εισήγηση του αρεοπαγίτη Ν. Λεοντή, έκανε δεκτούς τους εξής όρους:
1.Την αναδρομική επιβάρυνση του καταναλωτή με τόκους από την ημέρα διεξαγωγής της συναλλαγής της πιστωτικής κάρτας και όχι με την πάροδο της προθεσμίας πληρωμής που αναγράφεται στο λογαριασμό που του αποστέλλεται. Παραμένει δηλαδή ο εκτοκισμός των αγορών με πλαστικό χρήμα από την ημερομηνία αγοράς. Η απόφαση αυτή ισοδυναμεί με επιβάρυνση του καταναλωτή με τόκους κατά μέσο όρο 35 ημερών.
2.Τη δυνατότητα της τράπεζας για μεγαλύτερη αναπροσαρμογή του κυμαινόμενου επιτοκίου στις πιστωτικές, σε σχέση με αυτή που προκύπτει από την αύξηση των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
3.Την διαμόρφωση του επιτοκίου καταθέσεων μονομερώς από την τράπεζα, δίχως αναφορά σε εύλογα κριτήρια.
Το δεύτερο σκέλος της απόφασης του Αρείου Πάγου που είναι προς όφελος των καταναλωτών, έκρινε καταχρηστικούς μία σειρά από όρους που έθεταν οι τράπεζες.
1. Η επιβολή εξόδων κλιμακωτά ανάλογα με το ποσό, για τις αναλήψεις μετρητών από την ίδια τράπεζα.
2. Η επιβολή εξόδων αδράνειας που κυμαίνονται από 0,60 έως 1 ευρώ το μήνα σε καταθετικούς λογαριασμούς που παραμένουν ακίνητοι για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών.
3. H επιβάρυνση κατά 50 ευρώ των δανειοληπτών για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών.
4. O περιορισμός της ευθύνης της τράπεζας σε περίπτωση που γίνει παράνομη χρήση του βιβλιαρίου καταθέσεων που έχει χαθεί η κλαπεί.
5. H επιβολή εξόδων τήρησης και παρακολούθησης στους λογαριασμούς καταθέσεων.
hbnews.gr
Η απόφαση του Αρείου Πάγου, εκδόθηκε ύστερα από την αγωγή που είχε καταθέσει η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ κατά της Εθνικής Τράπεζας.
Το ανώτατο δικαστήριο, σύμφωνα με την εισήγηση του αρεοπαγίτη Ν. Λεοντή, έκανε δεκτούς τους εξής όρους:
1.Την αναδρομική επιβάρυνση του καταναλωτή με τόκους από την ημέρα διεξαγωγής της συναλλαγής της πιστωτικής κάρτας και όχι με την πάροδο της προθεσμίας πληρωμής που αναγράφεται στο λογαριασμό που του αποστέλλεται. Παραμένει δηλαδή ο εκτοκισμός των αγορών με πλαστικό χρήμα από την ημερομηνία αγοράς. Η απόφαση αυτή ισοδυναμεί με επιβάρυνση του καταναλωτή με τόκους κατά μέσο όρο 35 ημερών.
2.Τη δυνατότητα της τράπεζας για μεγαλύτερη αναπροσαρμογή του κυμαινόμενου επιτοκίου στις πιστωτικές, σε σχέση με αυτή που προκύπτει από την αύξηση των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
3.Την διαμόρφωση του επιτοκίου καταθέσεων μονομερώς από την τράπεζα, δίχως αναφορά σε εύλογα κριτήρια.
Το δεύτερο σκέλος της απόφασης του Αρείου Πάγου που είναι προς όφελος των καταναλωτών, έκρινε καταχρηστικούς μία σειρά από όρους που έθεταν οι τράπεζες.
1. Η επιβολή εξόδων κλιμακωτά ανάλογα με το ποσό, για τις αναλήψεις μετρητών από την ίδια τράπεζα.
2. Η επιβολή εξόδων αδράνειας που κυμαίνονται από 0,60 έως 1 ευρώ το μήνα σε καταθετικούς λογαριασμούς που παραμένουν ακίνητοι για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών.
3. H επιβάρυνση κατά 50 ευρώ των δανειοληπτών για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών.
4. O περιορισμός της ευθύνης της τράπεζας σε περίπτωση που γίνει παράνομη χρήση του βιβλιαρίου καταθέσεων που έχει χαθεί η κλαπεί.
5. H επιβολή εξόδων τήρησης και παρακολούθησης στους λογαριασμούς καταθέσεων.
hbnews.gr
Ποιοι οργανισμοί του Δημοσίου καταργούνται. Απολύσεις !!!
Ο «κύβος ερρίφθη» για μια σειρά από δημόσιους οργανισμούς για τους οποίους η Κυβέρνηση αποφάσισε να βάλει «λουκέτο» με πολλούς εργαζόμενους να χάνουν τη δουλειά τους, αλλά και με κάποιους να μετατίθενται σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Η κατάργηση των οργανισμών, είναι επιτακτική ανάγκη, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος σε σύσκεψη που έγινε. Η λίστα θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο όταν δώσουν στοιχεία και οι εμπλεκόμενοι υπουργοί που για διάφορους λόγους έλειπαν από την αρχική συνάντηση.
Ποιοι οργανισμοί καταργούνται και ποιοι ακολουθούν
Οι οργανισμοί που αποφασίστηκαν να καταργηθούν είναι οι εξης:
1."Αγρογή ΑΕ" , στην οποία απασχολούνται περίπου 300 υπάλληλοι και το κόστος μισθοδοσίας τους φθάνει στα 8,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
2. 55 Τοπικά Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης, στα οποία υπηρετούν 403 άτομα που θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες
3. Το Ολυμπιακό χωριό ΑΕ με 150 εργαζόμενους και κόστος διοικητικού συμβουλίου 250.000 ευρώ
4. Η Σχολή επιμόρφωσης του ΥΠΟΙΚ
5. Ταμείο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, του οποίου τα χρήματα θα τα διαχειρίζεται πλέον μια διυπουργική επιτροπή και θα χρησιμοποιηθούν για τις πυρόπληκτες περιοχές.
Ενώ, παράλληλα στη λίστα αναμονής προς συγχώνευση και κατάργηση έχουν μπει αρκετοί άλλοι οργανισμοί όπως:
1. Η συγχώνευση του ΕΦΕΤ με τον Οργανισμό Γάλακτος
2. Η συγχώνευση ΗΣΑΠ- ΜΕΤΡΟ
3. Η συγχώνευση ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ
4. Η Δημόσια Επιχείρηση Πολεοδομίας και Στέγασης
5. Η Εταιρεία Διανομής Αερίου, στην οποία εργάζονται 55 άτομα και το κόστος ενοικίων και διοικητικού συμβουλίου ξεπερνά τις 120.000 ευρώ τον χρόνο.
6. Ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού
7. Το Μουσείο Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και
8. Το Μουσείο και Βιβλιοθήκη Εθνικού Τυπογραφείου
Όπως αναφέρεται τα πρώτα αποτελέσματα της εν λόγω προσπάθειας αναμένονται να παρουσιαστούν στο κλιμάκιο της τριμερούς επιτήρησης, αν και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία των κατατεθέντων προτάσεων.
Επίσης, αποφασίστηκε να γίνουν συγχωνεύσεις για μικρές νοσοκομειακές μονάδες με σκοπό τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του ΕΣΥ.
Η υπουργός Υγείας κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου ανακοίνωσε ότι προτίθεται να καταργήσει το Εθνικό Κέντρο Ερευνών Υγείας και να συγχωνεύσει οκτώ ιδρύματα που ανέλκουν στο τομέα της Πρόνοιας.
Από το Υπουργείο Υγείας προτάθηκαν η κατάργηση ή συγχώνευση οι παρακάτω Οργανισμοί οι οποίοι δε λειτουργούν. Ειδικότερα:
1. Εθνικό Κέντρο Ερευνών Υγείας: μπορεί να καταργηθεί και η αποστολή του να καλυφθεί από άλλες υπάρχουσες δομές του ΥΥΚΑ.
2. Κέντρο Κληρονομικών Νόσων Αίματος: μπορεί να συγχωνευθεί με το Εθνικό Κέντρο Αίματος (ΕΚΕΑ).
3. Ινστιτούτο Κοινωνικής Δημογραφίας και Έρευνας (ΙΚΔΕ): μπορεί να συγχωνευθεί με το ΕΚΚΕ.
4. Εθνικό Παρατηρητήριο Ατόμων με Αναπηρίες (Ε.ΠΑ. ΑΜΕΑ): μπορεί να συγχωνευθεί στο Εθνικό Κέντρο Αλληλεγγύης.
5. Επίσης προτείνεται η συγχώνευση του Ιδρύματος Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης (ΙΚΠΑ) με το Εθνικό Κέντρο Αλληλεγγύης (ΕΚΑ).
hbnews.gr
Η κατάργηση των οργανισμών, είναι επιτακτική ανάγκη, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος σε σύσκεψη που έγινε. Η λίστα θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο όταν δώσουν στοιχεία και οι εμπλεκόμενοι υπουργοί που για διάφορους λόγους έλειπαν από την αρχική συνάντηση.
Ποιοι οργανισμοί καταργούνται και ποιοι ακολουθούν
Οι οργανισμοί που αποφασίστηκαν να καταργηθούν είναι οι εξης:
1."Αγρογή ΑΕ" , στην οποία απασχολούνται περίπου 300 υπάλληλοι και το κόστος μισθοδοσίας τους φθάνει στα 8,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
2. 55 Τοπικά Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης, στα οποία υπηρετούν 403 άτομα που θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες
3. Το Ολυμπιακό χωριό ΑΕ με 150 εργαζόμενους και κόστος διοικητικού συμβουλίου 250.000 ευρώ
4. Η Σχολή επιμόρφωσης του ΥΠΟΙΚ
5. Ταμείο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, του οποίου τα χρήματα θα τα διαχειρίζεται πλέον μια διυπουργική επιτροπή και θα χρησιμοποιηθούν για τις πυρόπληκτες περιοχές.
Ενώ, παράλληλα στη λίστα αναμονής προς συγχώνευση και κατάργηση έχουν μπει αρκετοί άλλοι οργανισμοί όπως:
1. Η συγχώνευση του ΕΦΕΤ με τον Οργανισμό Γάλακτος
2. Η συγχώνευση ΗΣΑΠ- ΜΕΤΡΟ
3. Η συγχώνευση ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ
4. Η Δημόσια Επιχείρηση Πολεοδομίας και Στέγασης
5. Η Εταιρεία Διανομής Αερίου, στην οποία εργάζονται 55 άτομα και το κόστος ενοικίων και διοικητικού συμβουλίου ξεπερνά τις 120.000 ευρώ τον χρόνο.
6. Ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού
7. Το Μουσείο Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και
8. Το Μουσείο και Βιβλιοθήκη Εθνικού Τυπογραφείου
Όπως αναφέρεται τα πρώτα αποτελέσματα της εν λόγω προσπάθειας αναμένονται να παρουσιαστούν στο κλιμάκιο της τριμερούς επιτήρησης, αν και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία των κατατεθέντων προτάσεων.
Επίσης, αποφασίστηκε να γίνουν συγχωνεύσεις για μικρές νοσοκομειακές μονάδες με σκοπό τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του ΕΣΥ.
Η υπουργός Υγείας κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου ανακοίνωσε ότι προτίθεται να καταργήσει το Εθνικό Κέντρο Ερευνών Υγείας και να συγχωνεύσει οκτώ ιδρύματα που ανέλκουν στο τομέα της Πρόνοιας.
Από το Υπουργείο Υγείας προτάθηκαν η κατάργηση ή συγχώνευση οι παρακάτω Οργανισμοί οι οποίοι δε λειτουργούν. Ειδικότερα:
1. Εθνικό Κέντρο Ερευνών Υγείας: μπορεί να καταργηθεί και η αποστολή του να καλυφθεί από άλλες υπάρχουσες δομές του ΥΥΚΑ.
2. Κέντρο Κληρονομικών Νόσων Αίματος: μπορεί να συγχωνευθεί με το Εθνικό Κέντρο Αίματος (ΕΚΕΑ).
3. Ινστιτούτο Κοινωνικής Δημογραφίας και Έρευνας (ΙΚΔΕ): μπορεί να συγχωνευθεί με το ΕΚΚΕ.
4. Εθνικό Παρατηρητήριο Ατόμων με Αναπηρίες (Ε.ΠΑ. ΑΜΕΑ): μπορεί να συγχωνευθεί στο Εθνικό Κέντρο Αλληλεγγύης.
5. Επίσης προτείνεται η συγχώνευση του Ιδρύματος Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης (ΙΚΠΑ) με το Εθνικό Κέντρο Αλληλεγγύης (ΕΚΑ).
hbnews.gr
Βρήκανε απο το Google earth τις αδήλωτες πισίνες...
Τις διευθύνσεις όλων εκείνων που έχουν πισίνες στα σπίτια τους και δεν τις έχουν δηλώσει ως τεκμήριο απεικονίζονται σε δορυφορικές φωτογραφίες του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, στον αγώνα κατά της φοροδιαφυγής.
Μάλιστα, η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων στη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων ανίχνευσε συγκεκριμένα στοιχεία για τις πισίνες που δηλώνουν φορολογούμενοι, όλοι κάτοικοι των βορείων προαστίων.
Συγκεκριμένα, στις λίστες περιέχονται 16.974 φορολογούμενοι – κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών για τους οποίους μόνο σε 324 από τις αντίστοιχες δηλώσεις έχει δηλωθεί η κατοχή πισίνας στη δήλωση του φόρου εισοδήματος για το 2009.
Η συγκεκριμένη διασταύρωση τέτοιων στοιχείων με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών θα επεκταθεί σύντομα και σε άλλες περιοχές της χώρας.
bnews.gr
Μάλιστα, η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων στη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων ανίχνευσε συγκεκριμένα στοιχεία για τις πισίνες που δηλώνουν φορολογούμενοι, όλοι κάτοικοι των βορείων προαστίων.
Συγκεκριμένα, στις λίστες περιέχονται 16.974 φορολογούμενοι – κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών για τους οποίους μόνο σε 324 από τις αντίστοιχες δηλώσεις έχει δηλωθεί η κατοχή πισίνας στη δήλωση του φόρου εισοδήματος για το 2009.
Η συγκεκριμένη διασταύρωση τέτοιων στοιχείων με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών θα επεκταθεί σύντομα και σε άλλες περιοχές της χώρας.
bnews.gr
Τρίτη 20 Απριλίου 2010
ΑΝΕΚΔΟΤΟ
Ήταν σε ένα αεροπλάνο ο Καραμανλής και δύο υπουργοί. Σκύβει ο ένας Υπουργός και βρίσκει ένα 200ευρο. Λέει λοιπον στους άλλους δυο:
- Έχω μια ιδέα. Γιατί δεν το ρίχνουμε από το αεροπλάνο να κάνουμε έναν Έλληνα ευτυχισμένο;
- Όχι, λέει ο άλλος. Γιατί δεν τα κάνουμε 2 100ευρα να κάνουμε δυο Έλληνες ευτυχισμένους;
- Όχι, λέει ο Καραμανλής. Γιατί δεν τα κάνουμε 4 50ευρα να κάνουμε τέσσερις Έλληνες ευτυχισμένους;
Εν τω μεταξύ αυτη τη συζήτηση την ακουγαν οι 2 πιλότοι. Έτσι λέει ο ένας:
- Ρε Μήτσο να συντρίψω τώρα το αεροπλάνο να κάνω 10.000.000 Έλληνες ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥΣ;;;
bahellas.gr
- Έχω μια ιδέα. Γιατί δεν το ρίχνουμε από το αεροπλάνο να κάνουμε έναν Έλληνα ευτυχισμένο;
- Όχι, λέει ο άλλος. Γιατί δεν τα κάνουμε 2 100ευρα να κάνουμε δυο Έλληνες ευτυχισμένους;
- Όχι, λέει ο Καραμανλής. Γιατί δεν τα κάνουμε 4 50ευρα να κάνουμε τέσσερις Έλληνες ευτυχισμένους;
Εν τω μεταξύ αυτη τη συζήτηση την ακουγαν οι 2 πιλότοι. Έτσι λέει ο ένας:
- Ρε Μήτσο να συντρίψω τώρα το αεροπλάνο να κάνω 10.000.000 Έλληνες ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥΣ;;;
bahellas.gr
Τελικά, μήπως έχουμε υπερτιμήσει το χρήμα ?
Σ'ενα χωριό που ζει απο τον τουρισµό λόγω της κρίσης τα πάντα έχουν νεκρωθεί. Για να επιβιώσουν οι κάτοικοι, ο ένας δανείζεται απο τον άλλο. Ο καιρός περνά µέσα σ'αυτή τη θλιβερή ατµόσφαιρα ώσπου µια µέρα έρχεται ένας και ζητάει ένα δωµάτιο στο ξενοδοχείο του χωριού.
Ο ξενοδόχος του λέει την τιµή και εκείνος προπληρώνει µε ένα χαρτονόµισµα των 100 Ευρώ
Πρίν ακόµα ανέβει στο δωµάτιο του..........ο ξενοδόχος πηγαίνει το χαρτονόµισµα στο χασάπη στον οποίο χρωστάει ακριßώς 100 Ευρώ.
Ο χασάπης παίρνει το χαρτονόµισµα και τρέχει να το δώσει στον κτηνοτρόφο που τον εφοδιάζει µε κρέας.
Ο κτηνοτρόφος παίρνει το χαρτονόµισµα και πηγαίνει να το δώσει στην κουρτιζάνα του χωριού που της χρωστάει κάποιες τρυφερές ώρες που πέρασαν µαζί.
Εκείνη µε τη σερά της τρέχει και το δίνει στον ξενοδόχο που του χρωστάει µερικές ßραδυές που χρησιµοποίησε τα δωµάτια του µε τους πελάτες της.
Οπως άφηνε το χαρτονόµισµα στη ρεσεπσιόν, ο τουρίστας που µόλις κατέßηκε απο το δωµάτιο του λέγοντας στον ξενοδόχο ότι δεν του αρέσει και άλλαξε γνώµη, αρπάζει το χαρτονόµισµα και φεύγει.
Τελικά τίποτα δεν ξοδεύτηκε, κανείς δεν έχασε, κανείς δεν κέρδισε και όλα τα χρέη ξεχρώθηκαν!
Μήπως κάπως έτσι θα µπορέσουµε να βγούµε απο την κρίση;
http://serrespress.blogspot.com/
Ο ξενοδόχος του λέει την τιµή και εκείνος προπληρώνει µε ένα χαρτονόµισµα των 100 Ευρώ
Πρίν ακόµα ανέβει στο δωµάτιο του..........ο ξενοδόχος πηγαίνει το χαρτονόµισµα στο χασάπη στον οποίο χρωστάει ακριßώς 100 Ευρώ.
Ο χασάπης παίρνει το χαρτονόµισµα και τρέχει να το δώσει στον κτηνοτρόφο που τον εφοδιάζει µε κρέας.
Ο κτηνοτρόφος παίρνει το χαρτονόµισµα και πηγαίνει να το δώσει στην κουρτιζάνα του χωριού που της χρωστάει κάποιες τρυφερές ώρες που πέρασαν µαζί.
Εκείνη µε τη σερά της τρέχει και το δίνει στον ξενοδόχο που του χρωστάει µερικές ßραδυές που χρησιµοποίησε τα δωµάτια του µε τους πελάτες της.
Οπως άφηνε το χαρτονόµισµα στη ρεσεπσιόν, ο τουρίστας που µόλις κατέßηκε απο το δωµάτιο του λέγοντας στον ξενοδόχο ότι δεν του αρέσει και άλλαξε γνώµη, αρπάζει το χαρτονόµισµα και φεύγει.
Τελικά τίποτα δεν ξοδεύτηκε, κανείς δεν έχασε, κανείς δεν κέρδισε και όλα τα χρέη ξεχρώθηκαν!
Μήπως κάπως έτσι θα µπορέσουµε να βγούµε απο την κρίση;
http://serrespress.blogspot.com/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)